Sportkleding wordt steeds vaker gedragen als casual wear. Deze trend is te danken aan twee aspecten. Sportkleding wordt steeds modieuzer. Sportmerken gaan steeds vaker samenwerkingen aan met high fashion designers en beroemdheden. Ten tweede wordt sportkleding ook vaker door influencers gedragen als normale kleding en worden influencers gesponsord door sportmerken. Niemand zal raar kijken als je in een sportlegging of sportshirt de deur uit stapt.

Sportkleding wordt door veel merken dan ook in de markt gezet als athletic leisure oftewel ‘athleisure’. Het is kleding die zowel voor sport, athletic, als in de vrije tijd, leisure, kan worden gedragen. Natuurlijk is een groot deel van een sport outfit niet alleen te dragen voor alleen het sporten. Petten en sneakers worden al tientallen jaren niet alleen maar gezien als onderdeel van een outfit voor het sporten maar juist als vrijetijdskledij.

Door de invoering van Casual Friday op de werkplek wordt ook daar het dragen van vrijetijdskleding en athleisure steeds normaler. Sneakers worden al jaren gedragen in plaats van nette schoenen. Ook kijkt niemand er meer van op als iemand met een pet op kantoor komt, uitzonderingen daargelaten.

Veel bedrijven springen hier handig op in door kleding voor de werknemers te bedrukken. Truien, windbreakers of petjes bedrukken is een makkelijke manier om te zorgen dat medewerkers herkenbaar zijn bij bedrijfsuitjes. Naast een goede reclame is het ook een leuk presentje voor werknemers. Een bedrijf moet wel zorgen dat de kleding aantrekkelijk is voor werknemers om te dragen.

Merken proberen producten zo persoonlijk mogelijk te maken en veel merken bieden dan ook de optie aan om leggings of petjes te bedrukken waardoor initialen of een persoonlijke tekst toegevoegd kan worden. Bij Maxilia kan je voordelig kleding laten bedrukken!

Sportkleding als casual wear zal de komende jaren nog verder in het straatbeeld terug komen. De athleisure markt is nog steeds aan het groeien en er komen steeds meer high fashion sportmerken bij.

Geef een reactie